Horloge.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te laten functioneren en je een veilige website te bieden tijdens het winkelen. Daarnaast gebruiken wij cookies om je beter en persoonlijker te helpen; Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw gebruik van onze site, tonen wij op jouw voorkeuren afgestemde advertenties en verzamelen wij informatie om onze website te optimaliseren. Meer informatie?
Als je op 'accepteren' klikt of verdergaat op onze website, gaan we ervan uit dat je dat goedvindt.
Meestal stopt een quartz horloge wanneer de batterij leeg is. U kunt de batterij laten vervangen door een vertrouwde juwelier of officiële dealer van het merk. Als het horloge dan nog niet werkt, moet het horloge bij een officiële dealer worden aangeboden voor reparatie onder garantie.
Mechanische horloges kunnen een afwijking vertonen in het op tijd lopen. De grens voor deze afwijking ligt op +6 minuten -4 minuten per 24 uur. Aangezien dit per merk verschilt, kunt u dit ten alle tijden terugvinden in de bijgeleverde handleiding. Heeft uw horloge duidelijk een grotere afwijking? Dan kunt u bij een erkende dealer van het merk terecht. Zorg ervoor dat u uw garantiekaart meeneemt.
Als u de garantie op uw horloge wilt claimen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice afdeling. Gelieve de geldige, gestempelde garantiekaart en / of aankoopfactuur bij uw garantie claim te voegen. Garantie wordt verleend door de meeste geautoriseerde juweliers en officiële verkooppunten. Sommige merken vragen u naar het verkooppunt te gaan waar u het product heeft gekocht. Lees de garantiekaart / boekje voor meer informatie.
Wanneer u gebruik wilt maken van de extra HWG garantie, accepteren wij de gestempelde garantiekaart, of de HWG-factuur als garantiebewijs.
Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Echter voelen wij met u mee, en vinden wij dat u recht heeft op een goed functionerend product. Als u denkt dat het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice en ons duidelijke foto's te sturen van het probleem. Met behulp van deze foto’s kunnen wij het probleem vaststellen, en samen met u een passende oplossing vinden.
Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt nooit onder de garantie. Wanneer u het vermoeden heeft dat de breuk gevolg is van een fabricagefout, neem dan contact op met onze Klantenservice.
Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantieclaim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart en/of aankoopfactuur aan ons op te sturen.
Lees a.u.b. in het garantieboekje goed na, wat precies door de garantie gedekt wordt. U moet altijd het garantieboekje en -kaarten goed bewaren ingeval u ze onverhoopt nodig mocht hebben.
In het algemeen dekt de fabrieksgarantie defecten, die zich voordoen in materialen en het uurwerk. De fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas. Ook wordt waterschade niet gedekt, indien het horloge niet is gebruikt volgens de door de fabrikant gestelde richtlijnen. De garantie dekt niet de levensduur of het vervangen van de batterij. De garantie wordt gewoonlijk ook nietig verklaard, indien onbevoegde reparaties zijn uitgevoerd door iemand anders dan een erkende handelaar van het merk.
Voor alle merken, waar wij officieel dealer van zijn op onze site, ontvangt u een wereldwijde fabrieksgarantie, die bij iedere officiële dealer van dat merk aangevraagd kan worden. Natuurlijk verlenen wij ook hulp, indien u aanspraak wenst te maken op garantie. In alle gevallen zal het horloge worden gecontroleerd en eventueel worden gerepareerd door een gelicenseerde horlogemaker of door de fabrikant zelf.
Horloge opbergdozen en automatisch opwindmechanismen vallen ook onder de garantievoorwaarden en hebben een maximale garantieperiode van twee jaar.
In het geval u een horloge wilt terugsturen om onder garantie gerepareerd te worden, verzoeken we u contact met ons op te nemen.