Horloge.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te laten functioneren en je een veilige website te bieden tijdens het winkelen. Daarnaast gebruiken wij cookies om je beter en persoonlijker te helpen; Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw gebruik van onze site, tonen wij op jouw voorkeuren afgestemde advertenties en verzamelen wij informatie om onze website te optimaliseren. Meer informatie?

Als je op 'accepteren' klikt of verdergaat op onze website, gaan we ervan uit dat je dat goedvindt.

Horloges gratis verzonden vanaf €50,-
FAQ Banner

Horloge.nl FAQ

We passen onze FAQ sectie constant aan hier op Horloge.nl. Op deze pagina vindt u de vragen en antwoorden in relatie tot de horloges, die wij verkopen. Indien uw vraag en antwoord niet op deze lijst staat, stuur hem dan naar ons via de contact pagina, zodat we de vraag kunnen beantwoorden en deze sectie kunnen updaten.

Heb je een vraag over je betaling?

Ik ben van gedachten veranderd en wil mijn betaling annuleren.

Ik heb me bedacht en wil mijn betaling annuleren

Onze logistieke afdeling werkt heel snel, maar als uw bestelling nog niet is verzonden, doen we alles in onze mogelijkheden om uw bestelling te annuleren. Neem contact op met onze klantenservice en zij zullen u graag verder helpen.

Ik heb problemen met het betalen met mijn creditcard.

Ik heb een probleem bij het betalen met credit card

Er kunnen mogelijk veel redenen zijn waarom u geen betaling kunt doen met uw creditcard op onze website. Neem contact op met uw bank, omdat zij u alle details van de afgewezen transactie kunnen verstrekken en u helpen om een succesvolle betaling te doen.

Mijn creditcardbetaling is geaccepteerd, maar mijn bestelling niet.

Mijn credit card betaling is verwerkt, maar mijn bestelling wordt niet geaccepteerd

HWG werkt met geautomatiseerde software voor fraudeherkenning. Uw bestelling is waarschijnlijk door deze software gemarkeerd als mogelijke fraude. Wanneer u uw eigen creditcard gebruikt, kan u contact opnemen met onze klantenservice, zodat zij u verder kunnen helpen.

Ik wil graag een factuur hebben.

Ik wil graag een geprinte factuur

Geen enkel probleem. Omwille van het milieu sturen wij geen facturen mee met bestellingen, maar je kunt je factuur downloaden op de pagina ‘Mijn Bestelling’. 

Hoe krijg ik mijn terugbetaling?

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Restituties worden altijd terugbetaald aan de oorspronkelijke betaalmethode. Dit betekent dat wanneer u met een creditcard betaald heeft, terugbetaald wordt op dezelfde creditcard. U vindt hier meer informatie over terugsturen en ruilen.

Is betalen op jullie website veilig?

Kan ik op jullie website veilig betalen?

Absoluut! Onze payment service provider Adyen garandeert een 100% veilige betaalomgeving die voldoet aan alle veiligheidseisen van de Payment Card Industry Data Security Standard en de PCI Point-to-Point Encryption standaard voor veilige POS en mPOS omgevingen.

Heb je een vraag over de verzending?

Versturen jullie naar mijn land?

In de winkelwagen kan je zien of verzending naar je land beschikbaar is. Wij verzenden niet naar alle landen in de wereld. Hier zijn twee hoofdredenen voor:

1. In dit specifieke land hebben we veelvuldig en meerdere gevallen van mailfraude ervaren.
2. De door jou gekozen verzendmethode is niet beschikbaar in je land.
Bekijk hier de complete lijst landen waar wij naartoe verzenden.

Waarom moet ik (buiten de EU) invoerbelasting betalen?

Holland Watch Group is gevestigd in Nederland. Als je buiten de Europese Unie woont, rekenen wij geen Nederlandse belastingen - zoals BTW-  op je bestelling, maar je lokale douanekantoor heeft het recht om invoerrechten, BTW en administratiekosten in rekening te brengen. Niet elk land belast hun burgers en de drempel voor de lasten verschilt per land. Meer informatie over invoerbelasting kan je opvragen bij je lokale Douane/Belastingdienst.

Kan ik mijn pakket in Europa volgen?

Ja, dat kan. Ga naar trackyourparcel.eu en log in met uw pakketnummer (ABCxxxxxxx of HWGxxxxxx) en postcode. Op de site wordt dan aangegeven welke koerier is gebruikt en de wat de tracking status van uw pakket is.

Mijn bestelling is niet op tijd aangekomen en ik woon buiten Europa.

Buiten Europa moeten pakketten vaak worden ingeklaard door de lokale douane om het postnetwerk binnen te gaan. Dit kan een vertraging van maximaal 3 weken veroorzaken. Gedurende de periode dat uw pakket bij de douaneafdeling is, zijn er geen tracking updates beschikbaar. Helaas kunnen wij dit proces niet beheersen of versnellen.

Mijn bestelling is niet op tijd aangekomen en ik woon in Europa.

Onze postpartners doen hun best om uw pakket op tijd te leveren. Als de levertijd langer duurt dan op onze website is aangegeven, ga dan naar trackyourparcel.eu om te zien waar uw pakket is.

Kan ik mijn pakket buiten Europa volgen?

Als u de optie Standaard Parcel hebt gekozen, is uw bestelling verzonden via de Nederlandse postdienst. Vanaf het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat, heeft het pakket een Nederlands postdienst trackingnummer. Bij aankomst in het land van bezorging wordt aan het pakket een nieuw volgnummer van het lokale postnetwerk toegekend. Vaak zijn deze volgnummers niet gekoppeld, waardoor de tracking verdwijnt. Dit betekent niet dat uw pakket niet wordt geleverd, het betekent gewoon dat het beperkt te volgen is.

Heb je een vraag over garantie?

Hoe claim ik de garantie op een kapot horloge?

Als u de garantie op uw horloge wilt claimen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice afdeling. Gelieve de geldige, gestempelde garantiekaart en / of aankoopfactuur bij uw garantie claim te voegen. Garantie wordt verleend door de meeste geautoriseerde juweliers en officiële verkooppunten. Sommige merken vragen u naar het verkooppunt te gaan waar u het product heeft gekocht. Lees de garantiekaart / boekje voor meer informatie.

Wanneer u gebruik wilt maken van de extra HWG garantie, accepteren wij de gestempelde garantiekaart, of de HWG-factuur als garantiebewijs.

Mijn horlogeglas is gebroken / gebarsten, wat moet ik doen?

Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt nooit onder de garantie. Wanneer u het vermoeden heeft dat de breuk gevolg is van een fabricagefout, neem dan contact op met onze Klantenservice.

De band van mijn horloge is gebroken / gescheurd, wat moet ik doen?

Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Echter voelen wij met u mee, en vinden wij dat u recht heeft op een goed functionerend product. Als u denkt dat het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice en ons duidelijke foto's te sturen van het probleem. Met behulp van deze foto’s kunnen wij het probleem vaststellen, en samen met u een passende oplossing vinden.

Mijn mechanische horloge loopt voor/achter.

Mechanische horloges kunnen een afwijking vertonen in het op tijd lopen. De grens voor deze afwijking ligt op +6 minuten -4 minuten per 24 uur. Aangezien dit per merk verschilt, kunt u dit ten alle tijden terugvinden in de bijgeleverde handleiding. Heeft uw horloge duidelijk een grotere afwijking? Dan kunt u bij een erkende dealer van het merk terecht. Zorg ervoor dat u uw garantiekaart meeneemt.

Mijn quartzhorloge werkt niet meer en valt nog onder de garantie.

Meestal stopt een quartz horloge wanneer de batterij leeg is. U kunt de batterij laten vervangen door een vertrouwde juwelier of officiële dealer van het merk. Als het horloge dan nog niet werkt, moet het horloge bij een officiële dealer worden aangeboden voor reparatie onder garantie.

Moet ik de merkdoos mee terugsturen bij een reparatie?

Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantieclaim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart en/of aankoopfactuur aan ons op te sturen. 

Heb je een vraag over horlogebanden?

Ik heb een band op je site gekocht en nu is de band kapot.

Horlogebanden zijn niet onder fabrieksgarantie gedekt. Als klant heeft u echter het recht op een goed product. Als u denkt dat het product dat u heeft ontvangen een fabricagefout heeft, stuur ons dan een foto van het product, zodat we de fabrieksfout kunnen vaststellen en wij u een goede oplossing kunnen bieden.

Ik heb hulp nodig bij het vinden van de juiste horlogeband.

Wij helpen u graag een band voor uw horloge te vinden.Stuur ons alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van het horloge
2. Afbeelding van de achterkant van het horloge
3. Welk type band zoekt u? Origineel (dezelfde band als aan het horloge), originele merkband (maar mag ook een andere band zijn dan die aan het horloge) of een universele band (ook van ander merk)?

De band die ik op uw website heb gekocht, past niet bij mijn horloge.

Het spijt ons dit te horen. Stuur a.u.b. de band terug en geef aan of u een terugbetaling wenst of hulp bij het vinden van de juiste band. Als u onze hulp wilt ontvangen, mail ons dan alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van het horloge
2. Afbeelding van de achterkant van het horloge
3. Welk type band zoekt u? Origineel (dezelfde band als aan het horloge), originele merkband (maar mag ook een andere band zijn dan die aan het horloge) of een universele band (ook van ander merk)?
Met deze informatie hopen wij dit probleem voor u op te kunnen lossen.

Ik heb een horloge van Skagen. Welke Skagen band heb ik nodig?

Enkele reeksen Skagen horloges zijn geproduceerd met twee verschillende soorten montage. Ofwel zijn de banden uitgerust met twee pushpins of met twee kleine schroeven. Zorg, alvorens te bestellen, ervoor dat u het juiste type montage hebt gekozen.

Ik heb een nieuwe band nodig voor mijn Swatch.

Swatch horloges zijn echt moeilijk om aan de juiste band te koppelen, want de horloges hebben geen code op de achterkant om het horloge te identificeren. Stuur ons alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van uw Swatch,
2. Afbeelding van de achterkant van uw Swatch,
3. Welk type band zoekt u? Plastic, Siliconenrubber, Leer of Staal?
Op basis van deze informatie bieden wij u banden aan die passen bij uw horloge, zodat u de band kunt kiezen die u wilt.

Heb je een vraag over producten retourneren/terugsturen?

Ik wil mijn product ruilen. Is dit mogelijk?

Het ruilen van een product is makkelijk. Log in op de orderservice en volg de stappen rechts op de pagina.

Terugbetalen of ruilen, wat stuur ik terug?

Als het product dat je hebt gekocht niet bevalt en je wil het terugsturen voor een terugbetaling of om te ruilen, moet je het complete product dat je heeft ontvangen, inclusief de doos, labels en alle papieren terugsturen. Wanneer bij je bestelling een gratis extra product is meegeleverd, vergeet dan niet ook dit product terug te sturen. Voeg aub het ingevulde retourformulier bij je zending, of geef in een bijgevoegd briefje aan wat je ordernummer is, en of je het product wilt ruilen (en voor welk product) of terugstuurt voor een terugbetaling. Meer informatie en de voorwaarden voor retourzendingen en ruilen vind je hier

Hoe stuur ik een product terug?

Het terugsturen van een product naar HWG is gemakkelijk. Log in op de orderservicepagina op de website en volg de stappen rechts op de pagina.

Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?

Volgens de Nederlandse wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product de terugbetaling verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

Wanneer heb ik mijn geld terug?

Volgens de Nederlandse wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product een terugbetaling te verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Nadat we de betalingsopdracht hebben gestuurd naar onze bank- / betalingsdienstaanbieder, is de verwerkingstijd maximaal 72 uur voordat de betaling op je rekening staat. Meer informatie over terugbetalingen vind je hier. Houd er a.u.b. rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

Hoe zit het met kerstinkopen en retourperiode?

Alle orders die tussen 1 november en 24 december 2022 zijn geplaatst, kunnen worden geruild en/of geretourneerd tot en met 31 januari 2023 (met uitzondering van items die niet geschikt zijn voor ruilen/retourneren en/of items die gebuikssporen bevatten).
Wacht niet langer en start vandaag nog met jouw kerstinkopen!

Heb je een vraag over een second chance horloge?

Waar kan ik de garantie op mijn second chance horloge claimen?

Op jouw second chance horloge is geen wereldwijde fabrieksgarantie van toepassing. Dit betekent dat andere dealers van jouw horlogemerk niet verplicht zijn om jouw horloge onder garantie te repareren. Je kunt een jaar bij ons in eigen atelier terecht voor reparatie onder garantie aan jouw second chance horloge. Voor meer informatie, zie onze garantievoorwaarden pagina.

Kan ik mijn second chance horloge nog retourneren?

Als het product dat je hebt gekocht niet bevalt en je wil het terugsturen voor een terugbetaling of om te ruilen. Dan moet je het complete product dat je hebt ontvangen, inclusief de doos, labels en alle papieren terugsturen. Wanneer bij jouw bestelling een gratis extra product is meegeleverd, vergeet dan niet ook dit product terug te sturen. Voeg alsjeblieft het ingevulde retourformulier bij de zending, of geef in een bijgevoegd briefje aan wat jouw ordernummer is. Bovendien geef duidelijk aan of je het product wilt ruilen (en voor welk product) of terugstuurt voor een terugbetaling. Meer informatie en de voorwaarden voor retourzendingen en ruilen vind je hier.

Hoeveel jaar garantie heb ik op mijn second chance horloge?

Helaas vallen second chance horloges niet onder de fabrieksgarantie. Echter voelen wij met je mee en vinden wij dat je recht hebt op een goed functionerend product. Bij elk product staat precies aangegeven wat er mankeert aan het horloge, inlcusief foto’s, zodat je thuis niet voor verrassingen komt te staan. Ondanks dat heb je gewoon 1 jaar garantie op jouw tweedekansje en kun je hem te allen tijde retourneren mocht het niet naar wens zijn.

Hoe claim ik de garantie op mijn second chance horloge?

Als je de garantie op jouw second chance horloge wilt claimen, kun je contact opnemen met onze klantenservice-afdeling. Gelieve de geldige, gestempelde garantiekaart en/of aankoopfactuur bij jouw garantieclaim te voegen.
Wanneer je gebruik wilt maken van de HWG-garantie, accepteren wij de gestempelde garantiekaart, of de HWG-factuur als garantiebewijs.

Wat is de retourtermijn voor mijn second chance horloge?

We doen ons best om onze producten zo goed mogelijk vast te leggen op de foto’s. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat het in het echt tóch niet helemaal is wat je ervan had gehoopt. Of het nu een second chance product betreft of niet. Daarom zijn op onze second chance horloges dezelfde retourvoorwaarden van toepassing als op alle andere horloges. Je hebt een bedenk-/herroepingstermijn van 30 dagen vanaf de dag dat je het product hebt ontvangen.
Stuur het product binnen 14 dagen na jouw herroeping retour. Log in op de orderservicepagina en volg de stappen rechts op de pagina.