Horloge.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te laten functioneren en je een veilige website te bieden tijdens het winkelen. Daarnaast gebruiken wij cookies om je beter en persoonlijker te helpen; Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw gebruik van onze site, tonen wij op jouw voorkeuren afgestemde advertenties en verzamelen wij informatie om onze website te optimaliseren. Meer informatie?

Als je op 'accepteren' klikt of verdergaat op onze website, gaan we ervan uit dat je dat goedvindt.

Horloges gratis verzonden vanaf €50,-

Horlogebatterijen en reparaties

Als u lang plezier wilt hebben van uw horloge is goed onderhoud belangrijk. De gecertificeerde horlogemakers van Holland Watch group helpen u graag! Bezoek een van onze winkels of neem contact op met onze Klantenservice medewerkers voor advies.

Doorlooptijd reparaties langer i.v.m. feestdagen 

Let op: rondom de feestdagen in december zijn veel van onze leveranciers gesloten. de doorlooptijd van reparaties kan daardoor oplopen tot 3 maanden.

foto informatiepagina

Horloge batterijen

Horloge batterij levensduur 

Quartzhorloges worden aangedreven door een batterij. De horloges die wij aangeleverd krijgen van de fabrikant zijn meestal voorzien van een plastic beschermwig tussen de kast en de kroon om te voorkomen dat de batterij voortijdig ‘leegloopt’.
Wanneer u bij ons een quartzhorloge bestelt, verwijderen wij deze bescherming, controleren of het horloge naar behoren loopt en zetten het voor u op tijd. Zo kan u het horloge bij ontvangst direct dragen!
Horlogebatterijen gaan over het algemeen - afhankelijk van gebruik en (temperatuurs) omstandigheden -  tussen de 1 en 2 jaar mee. 
 

De batterij in uw horloge vervangen

Wanneer het horloge stopt met lopen omdat de batterij leeg is moet deze worden vervangen. Wij adviseren u om dit in geen geval zelf te doen omdat bij ondeskundig openen van de kast de garantie op het horloge vervalt. Bovendien kunt u bij gebruik van onjuist gereedschap de kast van het horloge beschadigen.
Ga voor het vervangen van uw horlogebatterij altijd naar een officieel verkooppunt zoals een juwelier of warenhuis. Bestel een batterij online, of kom langs bij een van onze winkels.
 

Swatch horloge batterij vervangen

De batterij van Swatch horloges bevindt zich in een apart compartiment in de horlogekast dat is afgesloten met een schroefdeksel. U kunt bij Swatch horloges dus wél eenvoudig zelf de batterij vervangen.Of kom langs in onze winkel in Rotterdam, waar onze gespecialiseerde medewerkers de batterij voor u kunnen vervangen.
 

Vervangen batterij bij onze winkels

Natuurlijk kunnen wij als horlogespecialist ook uw horloge batterij vervangen. Ook van horlogemerken die wij niet (meer) verkopen.
Wij hebben bijna alle veel voorkomende horloge batterijtypen op voorraad. Kom hiervoor langs in een van onze winkels of neem contact op met Klantenservice.
 

Kosten batterijwissel

De kosten voor het vervangen van de batterij in een quartzhorloge lopen uiteen
van € 15,00 - € 60,00. Deze prijs is onder meer afhankelijk van de benodigde onderdelen, het merk horloge, type batterij en arbeidsloon. Een GRATIS controle op waterdichtheid is inbegrepen bij de batterijwissel. De reparatie van gebreken (bijvoorbeeld versleten pakkingen) die worden geconstateerd bij de waterdichtheidstest zijn niet in de prijs inbegrepen.

De kosten voor het verwisselen van de batterij in een Swatch horloge bedragen € 15,00

U wordt vooraf door onze winkelmedewerkers geïnformeerd over de te verwachten kosten van de batterijwissel.
 

Horloge reparaties

Voor horlogereparaties is het van belang te weten of uw horloge onder garantie valt of de garantieperiode is afgelopen. De meeste horlogemerken hanteren een garantieperiode van 2 jaar. Sommige merken hanteren een langere garantieperiode. Bekijk hiervoor het garantiebewijs en/of boekje dat u bij aankoop van uw horloge heeft gekregen.
 

Horloge reparatie binnen de garantieperiode

Reparaties onder garantie sturen wij door naar het service center van het merk zelf. Wanneer wij het horloge terug hebben zorgen wij dat het aan u wordt gestuurd. Meer informatie over reparatie onder garantie vindt u hier


U heeft het horloge bij Holland Watch Group gekocht

Mocht uw horloge onverhoopt gerepareerd moeten worden in de garantieperiode, verzoeken we u contact met ons op te nemen.


U heeft het horloge niet bij ons gekocht

Van de merken die wij verkopen zijn wij officieel dealer. In het geval u een horloge heeft van een merk waarvan wij dealer zijn kunt u het bij een van onze winkels inleveren voor reparatie onder garantie.


Horloge reparatie buiten garantie

Eigen horlogemakers

De horlogemakers in ons reparatie-atelier staan voor u klaar. Van kleine reparaties zoals het vervangen van een beschadigd glas tot het reviseren van complete uurwerken. Onze horlogemakers zijn gecertificeerd en repareren horloges van alle merken, waaronder Hamilton, Longines, Rado en andere merken van de Swatch Group.

Wanneer u uw horloge inlevert voor reparatie zal de winkelmedewerker uw wensen met u bespreken. Uw gegevens worden in ons reparatie-systeem ingevoerd en u krijgt een registratienummer mee. U wordt automatisch via e-mail of SMS geïnformeerd over de status van de reparatie en wanneer uw horloge gereed is om door u te worden opgehaald.


Wat kost de reparatie?

Wanneer de winkelmedewerker niet direct kan vaststellen wat de kosten van de reparatie zullen zijn wordt uw horloge ingenomen voor een controle en prijsopgave. Deze controle kost € 15, die in mindering wordt gebracht op de uiteindelijke kosten van de reparatie. 

Reparaties met verwachte kosten lager dan € 50 worden (tenzij anders afgesproken) direct - zonder bericht vooraf - uitgevoerd. 
U wordt automatisch via e-mail of SMS geïnformeerd over de status van de reparatie en wanneer uw horloge gereed is om door u te worden opgehaald.


Hoelang duurt een reparatie?

Over het algemeen worden reparaties binnen 4-7 (werk) weken uitgevoerd. In sommige gevallen moeten onderdelen besteld worden bij de fabrikant. Dit kan enige weken in beslag nemen. U wordt automatisch (via e-mail of SMS) geïnformeerd over de status van uw reparatie.